26 Aralık 2013 Perşembe

ABUKLUKLAR SILSILESI 28 // HIRSLI HIRSIZ

HIRSLI HIRSIZ

Oooo sen kalk basindan gecen abukluklari yaz , 27 tane bitmis olsun, basindan gecen hirsizliklari anlatma, olacak is degil. Gerci ortada 200 trilyonluk vurgun, kutu kutu paralar, hayirli , yatirimci evlatlar , para sayma makineleri dönerken benim hikaye ne kaa ilginizi ceker bilemedim :)

Basimdan gecen ilk carpilma hikayem , Barbaros bulvarindadir. Bildigin elimdeki telefonu cantaya koyup karsidan karsiya gectim, o esnada cüzdanla telefondan oldum. Iki dakikada ! Solugu kösede bekleyen devriye arabasinda, hani su o zamanin Mimar Sinan Fen Edebiyat Fakültesi simdinin bilmem ne vakif üniversitesinin önünde duran polisler var ya orada  aldim almasina amma ,   polisin cantanin ön gözüne bir tek  selpak koyacaksin evladim, oraya koyarsan götürüler demesi  ile yaptigimin ne menem sacma bir hamle oldugunu anladim. Bir de konuya salca diger memur da , "faydasi olur mu bilmiyorum ama , cüzdanin icini bosalttiktan sonra sinan pasa pasajinin karsisindaki türbemsi yere atiyorlar, oraya da bir bakmanizi tavsiye ederim " dediydi. Sagolsun varsolsun, caaanim polisim, su yasima geldim trafik kazasindan , ev soygununa kadar girdigim hic bir ikili diyalogda rasyonel bir muhabbettim olmadi/ olamadi  kendileri ile. Beni mi buldu en sacmalari yoksa hepsi mi böyle bilemedim. Aslinda bildim de , simdi desmek istemedim ;) Anyway anyhow, baktim yapacak baska bir sey yok deli gibi polisin tarif ettigi yerlerde bos cüzdanimi aradim, buldum da ama sonunda. Bir de salak gibi sevindigimi hatirliyorum, kimlik, kredi karti yenileme islemleri ile ugrasmayacagim diye. Bir de o vakitler bir arkadasimdan duymustum, ne kaa dogru bilmiyorum, belki de bir sehir efsanesidir ama, bir arkadasinin annesi TRT de spikermis , ondan kelli basin karti ve basbakanlik karti bulunurmus sürekli yaninda. Bir gün Ankara`da cantasini  kapkacciya caldirinca o da solugu poliste almis. Bakmis polisin hic orali oldugu yok, hatta birak orali olmayi uygulamali en güvenli sekilde canta nasil tasinir brifingi veriyor en kralindan , demis o cantanin icinde basbakanlik karti var, 2 saat icinde burada olacak. Höööyyyyt. Yalniz gercekten de 2 olmasa da 3 saat icinde bulunmus canta. Ikinci agizdan duydugumdan ne kaa dogru bilmiyorum ama, sagdan soldan duydugum/ duydugumuz bi sürü benzer hikaye var böyle.   

Basimdan gecen ikinci kapkac olayi  Aksaray - Havaalani metrosunda oldu, sucüstü yakaladim tipi ama , oyle beter bir cete ciktilar ki , bir ajitasyon bir ajitasyon , hani neredeyse  yerin dibine soktular beni, meger bunlarin abileri ablalari oluyormus sagda solda , böyle kriz anlarinda müdahele edip ortaligi sakinlestiren.

Ücüncüsü evimin soyulmasi ki , en bombasidir. O vakit Ataköy de oturuyoruz , 9. katta , kapida sürekli görevlinin oldugu bir site . Absürd bir detay ama hikayenin icinde önemli bir yeri var. karsi komsumuz da gelinlikci. Biz de daha bir sene olmamis yeni evliyiz  hesapta ama benim seyahatler, exin ayda 12 yi bulan nöbetleri sagolsun  enteresan bir "ev"lilik yasiyoruz,  hali ile evi de otel gibi kullaniyoruz. Simdi tam tarihini hatirlamiyorum ama yaz baslari olmasi lazim , cünkü evde haftalardir kisliklari kim kaldiracak yazliklari kim cikartacak meydan muharebesi dönüyor, sen yok sen , ben anca su zaman yapabilirim , o da belkim, yok pasa gönlüm ne zaman isterse ahahah, klasik haller iste.  Anyway anyhow bir de Cuma günüydü onu hatirliyorum . Edirne de bir müsteri ziyaretim vardi , normalde aksami orada gecirip ertesi gün dönmeyi planliyordum ama, toplanti bekledigimden kisa sürünce, E Istanbul da kutsal cumayi kacirmama adina bastim geldim eve. Eve bir geldim ki, piiiiii kapi yok! Esasen kapi var da , hani kapinin oturtuldugu cerceve var ya o yok :) Nasil becermislerse…. Gerci sonra polis anlatti levye ile yapiyorlarmis, aydinlanmis oldum sayelerinde bir kez daha :D  Bir de karsi dairenin kapisi da ayni sekilde. Artik yorgunluktan mi , soktan mi bilemedim, kapiyi itip iceri girdim. Hayir salak niye girersin, nereden eminsin adamlarin artik orada olmadigindan . Neyse allahtan yoktular, yalniz ev nasil var yaaaa, anlatamam size. Her yer her yerde. Bir de insan kendi evini o halde görünce bir garip oluyor hacilar. Tecavüz nasil bir sey bilmiyorum  ve tabiisi de hic bir seyle karsilastirilmaz ama , mahreminize izinsiz bir giris sözkonusu oldugundan tecavüze ugramisa  benzer bir duygu yasiyorsunuz. Korkunc!  Neyse evin durumu icler acisi , ortalik dolaplardan cekmecelerden firlatilmis kiyafetler, icleri bosaltilmis vazolar, vazosu alinmis sacma plastik ciceklerle dolu ki, ne yalan söyliyim bu kismina hic ama hic  üzülmemistim . Oldum olasi ayarimdir plastik cicege ve  gümüslük olayina hep de  sorgulardim, bu seyler benim evimde ne yapiyor diye , evlilik böyle bir sey iste , bazen tahamül ediyorsun bazi seylere . Puhahahah saka saka yaa o kaa basit degil tabi , evliler hemen anlamistir ne demek istedigimi  , evli olmayanlarin da cok da merak ettigini zannetmiyorum , ondan kelli girmiyorum detaya :) Bir diger olumlu yani da artik yazliklari kim cikartacak tartismasi sona ermisti, zira hirsiz sagolsun , bu görevi gayet de basarili bir sekilde tamamlamis, hatta ne zamandir arayip da bulamadigimiz ne varsa onlari da eksik olmasin bizim icin bulmus, evin bilimum köselerine firlatmisti . Saka bir yana ,  ev gercekten korkunc bir haldeydi , fotograf cercevelerini bile acip acip birakmislar.  O vakit anlamamistim ama simdi ayakkabi kutularina koyulan paralari düsününce, fotograf cercevelerine para koymak veya hirsizin perspektifinden cercevenin icine para  koyulabilecegini  düsünmek hic de  ole üstün zeka gerektirecek bir durum degilmis meger, bosuna sasirmisim o vakit ;)

Ilk is görevliyi cagirdim, sonra exi aradim, ameliyatta tabii klasik, kankayi aradim sonra da babam. Görevli polis cagirdi, gelene kadar da hic bir seye dokunmayacakmisiz. Bir yandan polisi bekliyoruz bir yandan babami sakinlestirmeye calisiyorum telefonda, zira kendisi son derece emin , hirsizin kullandigi teknikten , zamanlamasindan idisindan bidisindan aslinda gayet de bilinirmis kim / hangi cete oldugu da ….. 
Neyse saatler sonra geldi bir ekip, her tarafi acaip bir tozla kapladilar, bildigin bir saat anlam veremedigim bir seyler yaptilar sonrasinda da mobilyalarimin parmak izi tutmayan mobilyalar oldugu ve hic bir yerde parmak izine rastlanmadigina dair bir tutanak tuttular.

Dedim nasil yaaaaa, evin alti üstüne gelmis, nasil olmaz, peki ya sac teli, ayakkabi izi falan da mi yok ?
Puahhahahahah kendim sordum kendim güldüm tabii. Bir de " cok fazla dizi izliyorsunuz sanirim hanfendi " diye de makaraya alindim .

O tutanagi bir sene kapinin girisine astiydik, hani olur da sonrasinda tekrardan bir hirsiz girerse hic zahmet etmesin , bu ev  coktan soyulmustur  babinda diye J Ha unutmadan karsi komsum, gelinlikci olan, kadincagizin kaybi baya baya büyüktü . Meger yeni evlilere hep girerlemis hirsizlar, bir Bakirköy  ritueliymis , kendisi gelinlikci oldugundan cok kez duymus etrafindan, hatta biz tasininca da bizi de uyarmak istemis ama sonra garip kacar diye vazgecmis. Kadincagiz bizim icin endiselenirken , kendi basina geldi , garip oldu.  Sizde aradagini bulamayinca yanlis eve girdigini düsünerek , hirsini alamayarak bana da girdi demesi enterean oldu ama , yasadigi soka verip pek desmedim arkasini ;) 

Biterken , bu olayda sonra basimdan geceni anlattigim abartmiyorum 10 Istanbullu varsa 6 sinin ya direk kendi basindan ya da birinci derece yakinin basindan gecmis bir hirsizlik öyküsü. Hatta benim ki en  zararsizindan, insanlarin uyurken soyulduklari olmus.  Bildigin Istanbul`da yasamanin olmazsa olmazlarindan olmus cikmis soyulmak. Ve acisi alismisiz. Ona göre tedbir aliyoruz. Misal yeni evleniyorsun , gelen hediyeler daha aksaminda annelere dagitiliyor, düsün en mutlu gününde bile hirsizi düsünürek böyle bir gelenek gelistirmis milletiz. Veya baska aklima gelen , araba kullanmayi ögreniyorum, babamin ilk ögrettigi seylerden biri, arkadan biri carparsa sakin arabadan inme , kapini kitle. Baska hangi ülkede araba kullanmayi ögrenen birine bu da ögretilir ? O kaa alismisiz ki soyulmaya , kaniksamisiz , ona göre önlemler türetiyoruz kendi capimizda.  Esasen yazilacak cok sey , sistemin abuklugu , adaletsiz gelir dagilimlari , güvenlik sisitemleri sacmalamacalari piiiii bir sürü sey var da yazacak , simdi deginemiyorum. Hem trenim Basel a yanasmak üzere, hem de bugün kü gün haberlere bakamadim, asil büyük soygunda neler olmus neler bitmis meraklar icerisindeyim canlar , o yüzden burada kesiyorum.

Bu hikayeden cikarilacak ders, sirt cantasi kullaniyorsaniz önüne sadece selpak koyun, celik kapi yaptiriyorsaniz , o kapinin oturacagi cercevenin icine de beton döktürün , öle dedi polis abi. Yoksa levye ile yamultup aciyorlarmis, bakiniz Burcu`nun hikayesi ;)


Bir sonraki abuklukta görüsmek üzere, sevgiyle kaliniz esen kaliniz. Ha bir de hristiyan arkadaslarim icin hayirli noeller efenm . Heilige Nacht Stille Nacht ….:D



********************************************************

YORUMLAR .... YORUMLARIMIZ ...... ( FB , 24. Aralik 2013)

******************************************************** 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder