26 Aralık 2013 Perşembe

ABUKLUKLAR SILSILESI 29 // BUGÜN GÜNLERDEN BABAM!

BUGÜN GÜNLERDEN BABAM!

Hala daha büyük bir keyifle okudugum ve okumaya doymadigim ilk kitabim ,  idolüm , rehberim , dert ortagim , halimden tek anlayanim ,  bildigim  en güclü , en güzel insan , süper kahramanim  , canim , herseyden cok sevdigim babam, dogum günün kutlu olsun !

Madem ki bugün günlerden babam, hayatimda abuk olmayan nadir seylerden biri olmasina ragmen bugün abukluklar silsilesinde babami  anlatayim dedim . Hep basima gelen abukluklari mi anlatacagim, bir de beni yasadigim en talihsiz abukluklardan, en dobra , en sicak , en gercekci tespitleri ile cekip hayata baglayan kahramanlari da anlatmak gerek degil mi?

En büyük sansim diyorum ben babama. Cocuklugumdan ergenligime , delicanli hallerimden , uslanip tenezzül eylendigim hallerime kadar , her basarimin arkasindaki gizli kahramanim, her basarasiz girisimimin dert ortagidir kendisi. En sert tartismamalarimizda bile sakin güctür , sabir adamidir , oglaklarin en krali , babalarin en babasidir  amma bir kusuru vardir ki o da  fenerli olmasidir, gerci   o kadar kusur Kadiköyde de olur :P  

Ha bir de ders anlatma konusunda acaiiip basarisizdir onu da atlamayayim. Hey hat ilkokul günlerinden öys zamanlarina kadar , matematigimin fizigimin korkulu rüyasidir :)  Hayir teori süperdir ama ögretmek de bir yetenek  iste o namevcut babamda :) Her anlamadigimda küserdi misal. Sanirim irsi bir durum ,  " daha önce anlattigim üzere" , "gecen gösterdigim üzere" " ama bunu daha önce konusmustuk" ile baslayan cümleler kuran biri olarak , ayni seyi iki kere anlatmaktan nefret etme özelligini babamdan almisim sanirim. Akademik kariyeri secen iki kardese de hayretler ederim ondan kelli. Hatirladigim en abuk anim, anadolu liseleri sinavi öncesi isgal edilen  mutfaktaki enteresan deneylerdir. Suyun kaldirma kuvvetini anlamam icin kurulan legenli düzenekler mi , yoksa elektrostatik nedir Burcu sorusuna cevap icin tarakli , yün kazakli deneyler mi , artik ne ararsan. Hey hat , hala daha dün gibi aklimda karanlikta üstüste giydigi yün kazagi cikarirken ortaya cikan mavi kivilcimlar. Sayesinde elektrik mühendisi olduk ciktik, dördüncü kusagim bu arada ailede , baba meslegi . Görünen o ki benimle de bitecek bu gelenek  ! Bir de tabii bitmek tükenmek  bilmeyen tarih bilgisi :) Amaninnn, babami taniyanlar bilir , en sevdigi konudur , basladi miiiii piiiiiiiiiiiiiiiiii kac arkadas , kafadan iki saat !
Saka bir yana, Fizik, Matematik Tarih i gectim en sevdigim ders hayat bilgisidir babamdan aldigim. "Hayatta kendin edinmedigin hic bir seyle ne övünme ne de yerinme hakkina sahipsin , asalet senle baslar" sözü kulagimdan eksik etmedigim küpelerimdendir. Unutamadigim anlardandir mesela , kardesin sacma bir sebeple bulastigi bir iste bir ortaköy karalolunda, polise ,  cocuklarim milyarlar versem ögretemeyecegim  bir tecrübe edindiler , benim icin büyük kazanim, sikayetci degiliz demesi.  Hikaye de , deprem sonrasi altüst olasi olan hayatimiz , yasanilan maddi sikintilar sagolsun kimselere haber vermeden , kendince egitimine ara verip , bizden gizli ortaköyde bir kafede ise baslama karari almis o vakit kardes , almis almasina amma ay sonu  maasini vermemekte israr eden bir patronla karsi karsiya kalinca, komik bir sekilde karakolda bitmisti hikaye :)
Veya ilk yatili günlerimde , aglayarak actigim telefonlara, iste hemen geliyim cantani hazirla dönelim, ama bak sonra arkadaslarini göremezsin bir daha demesi …Ashil topugundan yakalardi adami evel allah , hala daha ayni :) Veya en buhranli anlardan birinde, depresyonun tavan yaptigi , sadece bailays ve cevizle  gecirilen uykusuz üc kabus dolu günün sonunda ,kapinin calmasidir babam. Tüm belirsizliklerin ortasinda bir sözü yetendi silkinip yasadigim kararsizliktan cikmaya .

"  Denenmisi ancak aptallar bir daha dener kizim !"

Ayni girdilerle farkli ciktilar beklemenin yersiz oldugunu yine kendisinden ögrendim...

Bu ve bunun gibi bir sürü sey iste. Ha kücükken düsmüs dizimi yarmisim, ha simdi duvara toslamis sifirdan baslamisim , her durumda kosup yarami gösterdigim ilk insandir, ve her durumda ayni sakin , güclü , cesaret veren  babadir o da !

Simdi babam  oldu 62 ben de 35 olmak üzereyim. Kafamda bir sürü anilar. Ilk dis düsürme, 4 yasimda büyüdügume kanaat getirilip  bisikletten  yedek tekerlekleri cikarma sahnesi , 89-91 Cinarcik - Kabatas vapur seferlerimiz  , haylaz ergenlik dönemlerimde "bu da benim büyük oglan "demeleri, yaz kis cikarmadigim postallarimla mücadelesi , ilk erkek arkadasla tanisistirilma sahnesi, dünyayi kurtardigima inandigim zamanlardaki fikir ayriliklarimiz, saatler süren politik atismalar, diploma günleri, portakal-nar sulu, firinda kasarli ekmekli kahvaltilar , ve hayatin gercekleri, kazalar hastaliklar , ayriliklar, kayiplar… Hepsi sanki dün gibi . Hey hat ne kadar da cabuk büyüdüm ben böyle :S

Biterken,  dedemin ölüm yil dönümü ile ayni gün oldugundan  87 den beri kutlamaz babam dogumgününü, illa bir punduna getirir atlatir .  Babayi dogumgünüde kaybetmek (!), ben kafamda bile canlandiramiyorum, cok aci olsa gerek … O yüzden bu yaziyi ben de bir gün öncesinden yaziyorum ve bir kez daha tesekkür etmek istiyorum kendisine. Bir insanin basina gelebilecek en güzel sey sevgi ile büyümek. Bana kattigi tüm degerler icin binlerce kez tesekkür. Iyi ki dosgmussun baba, iyi ki benim babamsin, sen her ne kadar asalet senden baslar desen de benim tarihim / talihim seninle baslar! Daha nice nice güzel yaslara , güzel anilara hep beraber.




********************************************************

YORUMLAR .... YORUMLARIMIZ ...... ( FB , 27. Aralik 2013)

********************************************************
 .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder